sobota, 16 marca 2019

NA GRANICY KLASYKI I ROCK'N'ROLLA

Klasyka nie jest moją mocną stroną. Grunge, boho - owszem, w tych klimatach czuję się (a przynajmniej czułam, ale o tym kiedy indziej) jak ryba w wodzie, bo wypływają one wprost z mojego rytmu życia. Co mi gra. Ale klasyka... jakoś nigdy mi nie było po drodze.

Co innego moja Prababcia, o której od czasu do czasu tu wspominam. To była klasa sama w sobie. Prawdziwa Dama. Pamiętam jej bordowy total look: płaszczyk, kapleusz, torebkę i sukienkę. Zestaw którego mogłaby nie powstydzić się sama Megan Markle. Można się było dużo nauczyć, ale w owych czasach moje podejście do klasyki było mniej więcej takie:

Klasyka. Nuda. Pfff. A po co? Stasze panie. Konserwatyzm. I tylko czemu Babcia mówi, że wyglądam jak szmoder? Nova Moda Moder Szmoder...

"Moder Szmoder, Moder Szmoder....Moder Ever Never Szmoder. Babcia!!! Jaki szomder?!! Te spodnie są specjalnie podarte, a teraz leje na nie wybielaczem! To jest rock'n roll a Ci Panowie z plakatu to Scorpions'i."

***

A dziś, gdy tego świata już nie ma
przed każdym wyjściem dopada mnie trema
Czy trzeba przyjść elegancko ubranym
by przez współgości nie zostać wyśmianym?

Eh, gdybym wtedy wyraźniej słuchała
to dzisiaj klasyki bym się nie bała...
Problem lecz w tym, że wcale nie słuchałam,
bo wszystkie rozumy wówczas pozjadałam...

Tu będzie morał, tak jasny jak Słońce,
że każdy kij modowy posiada dwa końce... ;)

Rockowy i klasyczny...

I jak na rockowym człowiek się zasiedzi,
to tego klasycznego nigdy nie odwiedzi... :)

***

A ja wbrew temu próbuję niezdarnie przepełznąć z jednego końca tego kija na drugi. Nie po to, by na nim zapuścić korzenie, ale dobrze go poznać i wreszcie usadowić się w pewnym miejscu - niekoniecznie po środku kija :). Nie poddaję i jak widzicie ciągle walczę :D. Bo wiecie, nawet jeśli ubranie jest kwestią małą i błahą, to i tak na miarę możliwości warto się do niego przyłożyć :), bo kto w małych rzeczach jest konsekwentny, ten będzie i w wielkich. A kto małe sprawy potrafi spartaczyć, ten za wielkie niech się nawet nie chwyta. Ot takie mądrości. Moje eksperymenty z umiarkowaną klasyką idą więc w pewną stronę. Jeszcze nie wiem jaką. Beretta i szal nawiązuje do stereotypu ulicznego, paryskiego malarza. Ramoneska, rękawiczki - pilotki i jeansy symbolizują rockowy bunt i ciągle niepokorną duszę ;). Co z tego wyjdzie w przyszłości - zobaczymy :).



Starocie - czyli z poprzednich sezonów:
Kurtka - Dom mody LIDL x Heidi Klum - projektant wszystkich projektantów, szef wszystkich szefów
Buty - Gino Rossi
Plecak - H&M

Z nowych nabytków, czyli łupy wyprzedażowe
Spodnie - Lee (%)
Sweter - MLE COLLECTION (%)
Szalik wełniany - H&M (%)

7 komentarzy:

  1. Twoje eksperymenty idą w bardzo dobrą stronę. I choć bardzo lubię klasykę, to lubię też jak jest troszkę zamieszania i poplątania, żeby nie było tak całkiem nudno i sztywno ☺ Także jestem bardzo za 😊 no i ta rymowanka fajna 😊👍

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ;). No tak eksperymentuję, i zobaczymy co z tego wyjdzie. Czy pójdę w klasykę głębiej, czy zostanę może przy tym co jestem, a może wrócę do korzeni. Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Ja nie lubię klasyki na sobie... ale co to jest klasyka teraz? Bo jeśli ramoneska, to lubię :D I dżinsy i sweter ;) Wyglądasz w punkt, wszystko poskładane tak, jak lubię.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie, że ramoneska, dżinsy i sweter, to teraz klasyk:D
      Przynajmniej dla mnie:D

      Usuń
    2. I to jest właśnie Sivko bardzo dobrze postawione pytanie. Co dziś jest klasyką??? Czy jest to pewien sprawdzony 'uniwersalizm' - ciuchy kultowe, z pazurem, sprawdzone w 'minonych' - nawet nie tak odległych epokach, czy elegancja Francja? Classic, Chic i Krzyk ;)

      Usuń
  3. Bo dopiero "na stare lata" doceniamy siłę i urok klasyki;))
    Rewelka wszystko namieszałaś!!!
    Taką wersję klasyki też lubię:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. He he, dzięki Tara. Mam nadzieję, że od tego mieszana nie nabawię sie kiedyś niestrawności ;), ale póki co mieszam mieszam, i samam ciekawa co z tego mieszania wyjdzie ;) Pozdrawiam!

      Usuń