czwartek, 29 października 2015

WILL I SURVIVE?


Dziś będzie banalnie (to akurat nie nowość) i krótko (jak na mnie :P).

Wczoraj w TK Max - czyli z życia wzięte:
Syn (lat ok 16): patrz Mama, jaki fajny bidon. Super plecak tam znalazłem, chodź pokażę Ci!!
Matka: absolutnie! O żadnym plecaku nie chcę słyszeć, dopóki nowych butów sobie nie wybierzesz!! Będą buty, będzie plecak!
Syn: O nie, buty, po co buty, mam już jedne buty! Muszę? Nie chcę!!!

To się nazywa minimalizm :P.


A tak z innej beczki, to tajemnicą nie jest, że moje ikony stylu kotwiczą w latach 70' (dobra, czasem zahaczają o bardzo późne 60'), a jak wiadomo „Moda przemija, styl pozostaje”, czego owe Pani są najlepszym przykładem:

Bianka Jagger wczoraj i dziś - źródło: internet"


Patti Smith wczoraj i dziś - źródło: internet"


Ponoć w tym sezonie zbliżamy się do garniturowego bumu, więc i ja odświeżyłam sobie zestaw pamiętający jeszcze studenckie czasy. Spodnie i żakiet nie są kompletem. Spodnie zostały kupione w "tworze", którego dziś już nie widuję w galeriach: sklep "Pimkie" - czy jakoś tak. Nie wiem doprawdy jak było to możliwe, bo z tego co sobie przypominam, asortyment sklepu zawsze był dla filigranowych baletnic, a ja w owym czasie jak i dziś z resztą do takich się nie zaliczam. Trzeba jednak przyznać, że te spodnie nigdy jeszcze nie leżały tak dobrze jak dziś - w domyśle nie były tak pięknie luźne ;). Podczas egzaminów musiałam wyglądać więc w nich jak śliwka wepchana w knedel. I oczywiście z glanami na nogach. No trudno, było minęło :P. Żakiet dokupiłam chyba dopiero rok, czy dwa lata później w Orsay'u. Dzisiejsza bluzka to kolejny skarb z osiedlowego ciucholandu i zapłaciłam za nią całe 13 zł :P. Mam nadzieję, że za "dziesiąt" lat będę wyglądać w garniturze równie dobrze jak owe Panie. Celowo wybrałam akurat te dwie, bo chociaż obydwie nosiły "garniaki", to ich styl jest zdecydowanie różny - elegancka Bianka vel. rockowa Patti. Mnie raczej bliżej do Patti, bo jednemu nie można zaprzeczyć - chyba mamy tego samego, rąbniętego fryzjera :P.

(Temat butów pominę cichaczem, bo póki co nie mam innego pomysłu na fajniejszy zamiennik. Kto ma, niech koniecznie pisze! ;))



Żakiet - Orsay
Buty - Mohito
Spodnie - Pimkie
Kapelusz - H&M
Bluzka - Atmosphere (sh)
Torebka - Mohito

44 komentarze:

  1. Świetna stylizacja i bardzo ladne zdjęcia !
    Mimo ze nie przepadam za dzwonami to wygladaja one w tym polaczeniu interesujaco :D
    Pozdrawiam i
    Zapraszam do mnie po sposoby na chłodek ! ♥
    http://aspolecznee.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Ojacie! Teraz to dałaś po garach! Wyglądasz SZA-ŁO-WO! Ty masz coś z Patti Smith, zdecydowanie! Ona zakręcona i cudownie odklejona kobieta jest. Czytałam jakiś czas temu jej książkę, o jej związku z Robertem Mapplethorpem "Poniedziałkowe dzieci".
    Ja do garniaków mam stosunek umiarkowanie zdystansowany, wolę te części garderoby(górną i dolną) na osobności, ale jak to jest tak podrasowane swoim stylem - w tym wypadku na hipisiarę - to nie mam pytań! Buty - są spoko i na miejscu, ale możnaby w męskość iść, jakiś półbut męski byłby też ok :) :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No boi Patti jest suuperrr :) Strasznie charyzmatyczna jest. Ja właśnie dziwnym trafem do jej biografii jeszcze nigdy nie dotrałam (za to mam biografie różnych innych starych wariatów odhaczone: Iggy Pop, Ozzy, Keith Richards, Jo Wood - ex wife of Ronnie).

      Powiem Ci, że ja na studiach jakoś rzadko używałam tego zestawu razem (chyba że na obronie :D), marynarkę z jeansami, albo spodnie glany i gruby sweter.

      Jakoś teraz wpadł mi pierwszy raz pomysł, to chyba dzięki bluzce, w której nie wyglądam jak ze szkolnej akademii, żeby złączyć to razem, bez przymusu sytuacji :P.

      P.S Udało mi się kupić fajne półbuty Lasockiego z lakierowanej skóry w dobrej cenie. Już zrobiłam test, czy nogawki nie szurają po ziemi w nich i jest ok. No to będzie po męsku :D

      Usuń
  3. Swietnie wygladasz w tym garniturowym zestawie. Czarny garntiur mimo, ze nie komplet, to podobnie jak u mnie w niedawnym poscie: BIALA BLUZKA CZARNE SPODNIE, sprawdza sie idealnie na kazda okazje!

    Kolorowa bluzeczka jest uroczym i radosnym akcentem przy powaznej czerni. Wyszlo SUPER !!

    Pozdrawiam Cie serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak właśnie mi spasowało. W sumie to nie miałam ciśnienia na komplet i przez rok chodziłam bez :). Widać, że najlepsze okazje trafiają się zawsze przypadkiem.

      Tak, pamiętam tego posta, bardzo mi się podobał :).

      Dziękuję :) !

      Usuń
  4. Zestaw super, ale dziś wyjątkowo nie o tym, bo WŁOSY mnie zachwyciły!
    Od dawna podziwiam ich długość, ale na dzisiejszych zdjęciach prezentują się już zupełnie znakomicie. Napisz proszę jak o nie dbasz, bo długie włosy to wyzwanie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. He he, dzięki :).

      Co do włosów, to nie robię z nimi kompletnie nic - myję je szamponem L`Oreal, Elseve Arginine Resist x3, i po myciu nakładam odżywkę do spłukiwania z tej samej serii, wtedy robią się takie miększe i dużo łatwiej je rozczesać :).

      Usuń
  5. Garniak z tak wiązaną bluzką wygląda rewelacyjnie. Ja Ci już to pisałam, ale powtórze nawet setki razy jak będzie trzeba- jesteś stworzona do klimatu lat 70-tych. Rewelacyjnie wyglądasz! I buty są ok, ale jak Sivka pisze, jak Ci się znudzą to męskie załóż ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki !! :)

      Już mam męskie buty, doskonałe na okazje tego garnituru :)

      Usuń
  6. o to jest moda w najlepszym wydaniu, wszystko mi się tu podoba :)
    lata 70' to nie do końca moja bajka, ale takie eleganckie wersje biorę w całości.
    takie bluzki z wiązaniami to hicior tego sezonu, są kapitalne w połączeniu z garniturem, sama taką upolowałam w kolorze kości sloniowej w orsayu ze 4 dni temu, miałam nic nie kupować (bo przecież mam w czym chodzić;)) jednak poległam, takie bluzki są warte tego 'grzechu' ;)
    mistrzem minimalizmu w moim domu był mój tata, zawsze mówił "kupię nowe, jak zniszczę stare" i był temu wierny, wiele rzeczy posiadał w pojedynczych egzemplarzach niczym ten syn z przywołanego dialogu, co nie chciał butów, bo już jakieś miał ;)
    Swoją drogą podziwiam ludzi, którzy mogą sobie na wiele pozwolić, ale wybierają skromność. Imponuje mi to bardzo:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak :D ?? Czyżby ta: http://www.orsay.com/pl-pl/moda/bluzki/bluzka-koszulowa-z-krawatka-ecru-60004901.html


      ...no to ja ją tez mam... bo tak mi się spodobała, że ja kupiłam, jeszcze miałam -20 zł, bo na tyle mi dali bon urodzinowy, a później w ciucholandzie znalazłam te za 13 zł, więc stwierdziłam, że będzie na "zaś" :).

      Straasznieee mi się te wiązanki podobają, tym bardziej że ja do lat 70', to ja do miodu :D :)))!!

      I to jest dobre podejście - lepiej mieć jedną, a porządną parę, niż kupę chińskiego bubla.

      Usuń
    2. TAK :D właśnie tę bluzkę zakupiłam :) i też mam do zrealizowania obecnie bon na 20 zł. Widać obie jesteśmy jesienne panie ;)

      Usuń
  7. Hm, pytałaś, odpowiadam- buty to by mi się płaskie podobały, w jakimś "niepasującym" kolorze, pomarańczowe na przykład.
    Uważam, ze zdecydowanie przepłacasz w tych ciucholandach, ha, ha- piękna ta bluzka.
    A takie rozmowy, jakie tu przytoczyłaś, to chyba jakieś wyjątki z reguły, nieprawdaż?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. OO pomarańczowe - to by był czad :D, tylko ja nie mam odwagi na pomarańczowe buty, i myślę że bym takiej stylizacji nie uniosła :((((. Kupiłam za to juz lakierowane, skórzane półbuty - tez jest nieźle :D!
      Bo ten ciucholand ma dwie sekcje - rzeczy na wagę (tańsze), i rzeczy wycenione (droższe), często nowe, z metkami jeszcze. Ta bluzka jest z tych wycenionych, ale mam tez jedna za 2,50 zł - a jak nowa :P :)

      Usuń
  8. Jak patrzę na fotki tych pań to nasuwa mi się jeden wniosek: jak masz dobrą fryzurę i nienaganny makijaż to każdy ciuch się jakoś obroni. Pani nr. 2 na ostatnim zdjęciu wygląda jakby właśnie dostała udaru i ją przymurowało. I twój fryzjer jest znacznie lepszy niż jej :)

    Ale mi się Twój styl dzisiaj podoba, bluzka z SH, powiadasz? W życiu bym nie powiedziała. Wyglądasz super :) Wiesz tylko czego by mi brakowało (jeżeli wolno mi wtrącić swoje 3 grosze)? Takich fajnych butów na obcasie i koturnie z traperem. Super by ten hippie-look uzupełniły. Co nie oznacza, że te buty nie wyglądają fajnie do reszty, bo takie spodnie to tylko z butami w szpic! Bomba!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahahahaha, dobre :D !!! Ja często wyglądam jakbym z łóżka wstała, a ostatnio u fryzjera byłam kilka lat temu :D :))), ale dzięki :))

      Wiem, wiem o jakich mówisz - takie ja ma Vagabond:

      http://www.butyk.pl/towar.27827.Botki_z_traperowa_podeszwa_botki_platformy_vagabond_Dioon_4047-201-20.html?gclid=CjwKEAiA9uaxBRDYr4_hrtC3tW8SJAD6UU8GP9AyUloA6SEG4eca5LLNnGqUwVB1npJHZ1cSUQCz0hoCEDLw_wcB

      one są super :D :))), tylko cena... aałććć :((.

      Może kiedyś sobie naskładam i się na nie szarpnę :D, tu by były superr .

      Pozdr!

      Usuń
    2. Ooo śliczne te buty ale cena rzeczywiście.. trochę duża....

      Zawsze możesz zerknąć na tańsze warianty :)
      Np.:

      http://www.deichmann.com/PL/pl/shop/damskie/damskie-buty-damskie/damskie-buty-damskie-botki/00006001320886/botki*damskie.prod?r=5&c=3&orderby=topseller&st=PRODUCT&filter_cat=damskie/damskie-buty-damskie/damskie-buty-damskie-botki

      http://www.deichmann.com/PL/pl/shop/damskie/damskie-buty-damskie/damskie-buty-damskie-botki/00006001308590/botki*damskie*na*obcasie.prod?r=5&c=3&orderby=topseller&st=PRODUCT&filter_cat=damskie/damskie-buty-damskie/damskie-buty-damskie-botki

      http://ccc.eu/pl/woman/catalog/cat-6607/349395
      http://ccc.eu/pl/woman/catalog/cat-6607/349175
      http://ccc.eu/pl/woman/catalog/cat-6607/349403

      :)

      Usuń
  9. wonderful style !!
    I think you should post more.


    here are my links and if you like to follow just follow and leave me your links aswell and I'll
    follow back!



    -Visit my Blog-

    | Facebook | LOOKBOOK| IG@suvarna_gold | Bloglovin
    | Advertise your blog
    kiss from Germany

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thanks a lot :).

      I would like, but i have not enough time for this :(((

      I' ll visit You :)

      Usuń
  10. A nooo garnitury są fajne, i mi się jakiś taki ładny marzy. No ale nie w tym roku chyba hehe. A ciekawa sytuacja w tym Tk Maxie, szkoda, że ja nie byłam na miejscu tego chłopaka, z chęcią bym wybrała i to nie jedne buty :D Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. OK, następnym razem w takiej sytuacji wtrącę się w rozmowę, i powiem: znam kogoś, kto kupi i obnosi te buty za pani syna :D !!!

      Pzodrawiam, dzieki! :)

      Usuń
  11. Dla mnie bomba! Masz wszystko co mi się podoba. Pozdrowienia :)

    OdpowiedzUsuń
  12. O wlasnie, przypomnialas mi - musze wyciagnac w reszcze z szafy garnitur co go nigdy na grzbiecie nie mialam... bo fioletowy jest, hahaha.
    Twoj jest boski, wygladasz w nim jak najjasniejsza gwiazda lat 70-tych!!!! Pasuje Ci ten styl :) I Twoje wlosy... tez mnie zachwycaja...
    Pozdrawiam. ANka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tymi włosami to się nie ma co zachwycać, bo to kupa siana do obcięcia jest na dole, tyle że ściąć odwagi nie mam :(.

      Wowo, wow - dzięki :).
      P.S ostatnio kupiłam w sh fioletową marynarkę, hahah!! Dajesz ten komplet na bloga, bom ciekawa!!

      Usuń
  13. hahahaha ah gdyby ktos do mnie tak mowil. najpierw buty potem hmm torebka. haha ! bluzka cudna!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. haha, no tak, jak i buty inne, to i torebką by trzeba było zmienić racja :D !!! dzieki!

      Usuń
  14. A jednak bliżej Ci do eleganckiej wersji. Kapelusz świetny! Ja nie wyobrażam sobie siebie w garniturze, ale u innych kobiet mi się bardzo podobają, dodają charakteru.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz co, ja też przez wiele lat nie wyobrażałam sobie siebie w garniturze, ale próbuję go jakość ograć, ujarzmić :P, może to znak, że zaczynam się starzeć???

      Dzieki!

      Usuń
  15. nudno?!!! wyglądasz genialnie!!! i co za buty! :)

    http://lamodalena.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :)

      No własnie buty wizualnie ładne, ale w szpilkach daleko nie zajdę :) Mam juz pewną alternatywę :)

      Usuń
  16. O cholera! Ale ekstra!!! No wiesz nieźle to wymodziłaś:) Złapałaś klimat!<3
    Miałam podobne portki ale z kantem i z Orsay'a. Znosiłam aż mi z tyłka spadły i za czasów studenckich to było i też do glanów. A zamiennik dla butów może takie z tycią dziureczką na paluszek i koniecznie w hippie klimacie na drewnianym obcasie z platformą?
    Popatrzę sobie jeszcze bo coś mnie dziś mocno inspirujesz:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki - miło top słyszeć od Ciebie - mistrzyni boho :))))!!!

      No takie butki to tez by były super i już w widzę w głowie - takie masywne, drewniane!! Takie: https://www.pinterest.com/pin/345721708873244837/

      lepszego zdjęcia nie znalazłam :(.

      Super, dzięki i pozdrawiam!!

      Usuń
  17. Swietnie wygladasz, taki krój spodni stworzony został specjalnie dla Ciebie.

    OdpowiedzUsuń
  18. Wprost uwielbiam takie spodnie. Podobną , musztardową bluzkę tez dorwałam w sh. Całość rewelacja !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :). Musztardowa jest też fajna - była też podobna w moim ulubionym sh, ale niestety dużo za duża, więc zostawiłam :) Niech komuś innemu się też poszczęści polowanie :). Pozdrawiam!

      Usuń
  19. hahah ja bym się cieszyła,że i buty i plecak:D Natomiast co do stylizacji - spodnie są genialne! Jeszcze rok temu nie założyłabym ich, ale w tym roku sama pokusiłam się taki fason, tylko że z rozcięciem. Bardzo mi się w nich podobasz!:)
    Sandicious

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z rozcięciem są mega, jeszcze jak ktoś ma takie zgrane nogi jak Ty, tylko nosić fason póki modny!! Nosić, nosić, nosić!! :)

      Dzięki wielkie!!

      Usuń
  20. Eeeeej, że ja tego posta pominęłam?!

    Ten zestaw jest genialny!
    Chyba najlepszy z Twoich!
    I weź, oddaj tę bluzkę - Ty już świat w niej zachwyciłaś, ja też chcę! ;P;P;P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mar - takie słowa z Twojej strony to zawsze miodek dla duszy :). Super, że Ci się podoba Zapamiętam - dam znać jak będę gotowa na jej oddanie ;)

      Usuń
  21. No, no kochana, dałaś czadu, jest super, to Twój styl...zachwycasz...
    Panie w białych garniturach - cudo!
    Dobry tekst ze sklepu, to jest minimalizm ha!ha! Jedne byty i już...pozdrawiam serdecznie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No dokładnie - młody minimalista :).

      Dzięki wielkie Basiu!:)

      Usuń
  22. Oj faktycznie spodnie super, zresztą całość wygląda IDEALNIE! Bluzka z kokardą to pierwsza klasa - kolor i wzór! Trochę spóźniony komentarz, ale uczta dla oka jest taka sama jak by była kilka miesięcy temu:) Świetny look!

    OdpowiedzUsuń